مقاله هفته سلامت نمادی برای ترویج برنامه های ارتقای سلامت با موضوع سلامتي
سلامتيامروزه به عنوان يك مفهوم پويا وچندبعدي مورد توجه قرار ميگيرد كه داراي ابعاد جسمي، روحي، معنوي، عاطفي، ذهني، ارتباطي و اجتماعي مي باشد. سازمان جهاني بهداشت نيز سلامت را وسعت توانمندي يك فرد يا گروهي از افراد براي درك خواسته ها و آرمان ها و برآورده ساختن نيازهايشان از يكسو و تغيير شرايط محيط يا كنار آمدن با آن از سوي ديگر اعلام ميکند. بنابراين سلامت به عنوان منبعي براي زندگي روزانه است و نه هدف از زندگي. اين ديدگاه مثبتي است كه روي منابع اجتماعي و فردي نيز علاوه بر قابليت هاي جسماني تكيه مي نمايد. اين تعريف از غناي زيادي برخوردار است و ايده هاي رشد و تكامل فردي، تامين نيازهاي پايه فردي، توان سازگاري با تغييرات محيطي و يك ديدگاه كلي نگر را در برمي گيرد. با مطرح شدن اين تعريف، ديدگاه ارتقاي سلامت و توانمندسازيمردم براي مراقبت از سلامت خود معناي تازه اي يافته است لذا با توجه به شعار هفته سلامت سال ۱۳۹۶(زندگی سالم بانشاط و امید) و شعار روز دوشنبه چهارم اردیبهشت ماه (طرح تحول سلامت، ارتقاء کیفیت زندگی) در اين مقاله به اين مقوله پرداخته شده است:
مقاله چگونه در مقابل آلودگي هوا از خود مراقبت كنيم؟ با موضوع سلامتي
آلودگي هوا عموما سه گروه از افراد جامعه را بيشتر تهديدميكند؛ گروه اول افرادي هستند كه ارگانيسم هاي داخل بدن آنها به طور كامل رشد نكرده است مانند: كودكان. گروه دوم افرادي كه ارگانيسمهاي داخل بدن آنها فرسوده شده باشد مانند: كهنسالان و گروه سوم شامل افرادي است كه ارگانيسمهاي داخل بدن آنها دچار مشكل است، مانند: بيماران قلبي، تنفسي.
مصرف انواع میوه و سبزی یکی از توصیه های جدی در هر برنامهغذایی به ویژه برنامه هایی است که با هدف حفظ سلامت در زمان آلودگی هوا توصیه می شود و همچنین مصرف انواع لبنیات به ویژه شیر توصیه می شود. این توصیه ها دلایل متعددی دارد که مهم ترین علت آنها بالا بودن میزان آنتی اکسیدان های موجود در میوه و سبزی و ترکیب های مفید دیگر در لبنیات است.
مقاله کمکهای اولیه روان شناختی و سلامت روان برای همه با موضوع بهداشت رواني
"
خودشكوفايي (Self– actualization) يكي از سازههاي نظري اصلي در روانشناسي انسانگرااست.
اصطلاحا خودشكوفايي براي اولين بار توسط"كورت گولد اشتاين" به كار رفت. خودشكوفايي از نظر گولد اشتاين در واقع همان انگيزه تشخيص استعدادها درفرد است. به نظر او اين انگيزهي اصلي و در حقيقت تنها انگيزه واقعي فرد است و ساير انگيزهها صرفا تجلي آن به حساب ميآيد.
پژوهش ها نشان داده اند که کودکان در سنین پیش دبستان توانایی خاصی در یادگیری زبان دوم دارند.لذا مدرسه دی آموزش زبان انگلیسی را از مقطع پیش دبستان آغاز می نماید و با تاکید به فراگیری هر چهار مهارت صحبت کردن- گوش دادن - خواندن ونوشتن سعی می نماید کودکان اولین قدم هایشان را به سوی ارتباط بین فرهنگی بردارند.
این آموزش که در مقطع پیش دبستان روزانه به میزان 3 ساعت می باشد تا پایان دوره دبستان ادامه پیدا کرده و در این مقطع دانش آموزان روزانه دو ساعت و نیم به یادگیری زبان انگلیسی خواهد پرداخت.
این آموزش که در مقطع پیش دبستان روزانه به میزان 3 ساعت می باشد تا پایان دوره دبستان ادامه پیدا کرده و در این مقطع دانش آموزان روزانه دو ساعت و نیم به
دپارتمان زبان انگلیسی مدرسه دی با کادری مجرب در زمینه آموزش زبان انگلیسی می کوشد فراگیرانی توانمند در زمینه یادگیری زبان انگلیسی و یادگیری از طریق زبان انگلیسی به جامعه تحویل نماید تا آنان بتوانند نسلی پویا در ارتباطات بین المللی برای آینده کشور عزیزمان ایران باشند.
امکانات
• کادر آموزشی
• وسایل آموزشی
• زبان انگلیسی و فرانسه
• آموزش موسیقی
• آموزش کامپیوتر
• آموزش قرآن و علوم دینی
• کلاس های هنری
• کلاس های ورزشی
• تغذیه
• سرویس رفت و برگشت
• اردوها و بازدیدها
• کارگاه های آموزشی
• نگهداری