خبر به تاریخ : ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
برگزاری اردوی علمی-تفریحی به مناسبت ۲۲ بهمن
برگزاری اردوی علمی-تفریحی به مناسبت ۲۲ بهمن

در روز چهارشنبه ۹۸/۱۱/۲۳ به مناسبت پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران،اردوی علمی-تفریحی بازدید از موزه های ایران باستان و مردم شناسی برگزار گردید. در این بازدید دانش آموزان دبستان دی دوره دوم از نزدیک با تاریخ کشورمان آشنا شدند و اتفاقات شاخص هر دوره از تاریخ کشورمان را در گذر زمان مشاهده کردند.
بعد از اردو از دانش آموزان با غذای خانگی تهیه شده در مدرسه پذیرائی گردید.

خبر به تاریخ : ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
کلاس آموزش دانش آموزی (بهداشت دوران بلوغ)
کلاس آموزش دانش آموزی (بهداشت دوران بلوغ)

در روز شنبه 98/11/19 کلاس بهداشت دوران بلوغ توسط سرکار خانم احمدنیا مربی بهداشت برای دانش آموزان پایه ششم برگزار شد.
در این کلاس آموزشی مربی بهداشت در مورد نشانه های اولیه بلوغ،روش های استحمام برای این سن،مواد مورد نیاز تغذیه و حفظ بهداشت اعضای ... و ... صحبت کردند و به سوالات دانش آموزان  پاسخ گفتند.

خبر به تاریخ : ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
کلاس آموزش دانش آموزی (آسیب های اجتماعی)
کلاس آموزش دانش آموزی (آسیب های اجتماعی)

در روز شنبه 98/11/19 کلاس آموزش دانش آموزی با عنوان آسیب های اجتماعی و مراقبت از خویشتن توسط مدیریت دبستان برگزار شد. در این کلاس آموزشی آقای نورشاهی نحوه مراقبت از خویشتن،عدم ارتباط با بیگانگان و نپذیرفتن مواد غذایی از افراد ناشناس و... با دانش آموزان در میان گذاشت و به سوالات آنان پاسخ گفت.

خبر به تاریخ : ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
برگزاری جلسه آموزش خانواده با عنوان سواد مالی و رسانه ای
برگزاری جلسه آموزش خانواده با عنوان سواد مالی و رسانه ای

در روز چهار شنبه 98/11/16 کلاس آموزش خانواده با عنوان سواد مالی و رسانه ای کودکان برگزار گردید و ضمن تشریح سوادهای 6 گانه یونسکو سواد مالی و رسانه ای کودکان مورد بحث و گفتگو قرار گرفت. در پایان این جلسه کارنمای توصیفی نیمه اول سال تحصیلی جاری به اولیا دانش آموزان ارائه و معلمان محترم به سوالات انان پاسخ گفتند.

خبر به تاریخ : ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
برگزاری کارگاه نجاری
برگزاری کارگاه نجاری

در روز های سه شنبه وچهارشنبه مورخه 15 و 16 بهمن ماه یک دوره کارگاه نجاری ویژه پایه های  چهارم،پنجم و ششم برگزار شد. در این کارگاه تمامی دانش آموزان و با کمک مربیان خود مبادرت به ساخت یک دستگاه منجنیق کردند و با ابزارهای نجاری آشنا شده و با رعایت نکات ایمنی، ازابزارهای موجود استفاده و کردند و طرز کار هر یک را آموزش دیدند.

خبر به تاریخ : ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
برگزاری جلسه آموزش خانواده با عنوان سواد رسانه ای
برگزاری جلسه آموزش خانواده با عنوان سواد رسانه ای

در روز سه شنبه 98/11/15 کلاس آموزش خانواده با عنوان سواد رسانه ای کودکان برگزار گردید و ضمن تشریح سوادهای 6 گانه یونسکو سواد رسانه ای کودکان مورد بحث و گفتگو قرار گرفت. در پایان این جلسه کارنمای توصیفی نیمه اول سال تحصیلی جاری به اولیا دانش آموزان ارائه و معلمان محترم به سوالات انان پاسخ گفتند.

خبر به تاریخ : ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
برگزاری جلسه آموزش خانواده با عنوان سواد مالی
برگزاری جلسه آموزش خانواده با عنوان سواد مالی

در روز دوشنبه 98/11/14 کلاس آموزش خانواده با عنوان سواد مالی کودکان برگزار گردید و ضمن تشریح سوادهای 6 گانه یونسکو سواد مالی کودکان مورد بحث و گفتگو قرار گرفت. در پایان این جلسه کارنمای توصیفی نیمه اول سال تحصیلی جاری به اولیا دانش آموزان ارائه و معلمان محترم به سوالات انان پاسخ گفتند.

خبر به تاریخ : ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
برگزاری کلاس آموزشهای بهداشتی
برگزاری کلاس آموزشهای بهداشتی

در روز شنبه مورخ ۹۸/۱۱/۱۲ کلاس آموزشی با عنوان جویدن ناخن و مقابله با ویروس کرونا برای پایه های چهارم و پنجم برگزار شد.
در این کلاس آموزشی سرکار خانم احمدنیا کارشناس بهداشت دبستان دی از عواقب و مضرات جویدن ناخن برای دانش آموزان صحبت کردند و همچنین راه های مقابله با ویروس کرونا و دیگر بیماری ها را به دانش آموزان آموزش دادند.

خبر به تاریخ : ۱۷ دی ۱۳۹۸
معاینات دندان پزشکی
معاینات دندان پزشکی

در روز سه شنبه مورخ 17/10/98 معاینات دندان پزشکی و بهداشت دهان و دندان توسط سرکار خانم دکتر نسیم نبوی نژاد در مدرسه انجام شد و پس از بررسی سلامت دهان و دندان دانش آموزان، به تمامی دانش آموزان توصیه های مکتوب دانش پزشکی جهت اطلاع اولیاء داده شد.

خبر به تاریخ : ۱۳ دی ۱۳۹۸
تویی آرش سپاهی مرد آزاده
تویی آرش سپاهی مرد آزاده

سردار سلیمانی بزرگ مرد نبرد های حق علیه باطل در سحرگاه روز جمعه مورخ 13/10/98 به شهادت رسیدند، به همین مناسبت مدیریت مدرسه در صبحگاه شنبه 14/10/98 برای دانش آموزان در مورد ایشان که چگونه سالیان سال از این مرز و بوم دفاع کرد،صحبت کردند و برای دانش آموزان آیه ای از قرآن قرائت کردند که خداوند می فرماید
"گمان مکنید شهیدان مرده اند بلکه آنان زنده اد و نزد ما روزی می خورند" و در پایان مراسم دانش آموزان به این شهید والا مقام اداء احترام کردند.

خبر به تاریخ : ۹ دی ۱۳۹۸
معاینات دندان پزشکی
معاینات دندان پزشکی

اولین قدم برای سلامت ، پیشگیری از بروز بیماری و درمان آن در مراحل اولیه می باشد.
از سن 6 سالگی به مرور دندان های شیری می افتند و جای آن دندان های دائمی می رویند لذا جهت پیشگیری از ایجاد پوسیدگی در دندان های دائمی فرزندانمان ، در کنار استفاده از مسواک ، نخ دندان و تغذیه صحیح ، لازم است حتما سالی دوبار به دندان پزشک جهت تشخیص به موقع پوسیدگی . یا مشکلات لثه ای مراجعه شود .
با توجه به اهمیت این موضوع در سلامت پسرانمان ، امروز یکشنبه ۸ دی ماه ۹۸ جناب آقای دکتر ایمان رمضانی پدر نوآموز نامی رمضانی ، دندان های کلیه نوآموزان و دانش آموزان پیش دبستان و دبستان دی (دوره اول) را معاینه نمودند و فرم معاینه پس از تکمیل توسط واحد بهداشت به اطلاع اولیا محترم خواهد رسید

خبر به تاریخ : ۸ دی ۱۳۹۸
نمایشگاه پژوهش
نمایشگاه پژوهش

در تاریخ یک شنبه ۸ دی ماه به مناسبت هفته پژوهش نمایشگاهی از آثار دانش آموزان در قالب دست سازه ، روزنامه دیواری ،بروشور ،  ماکت و...   در پیش دبستان و دبستان دی برگزارگردید .
اهداف برگزاری این نمایشگاه به شرح زیر می باشد :
1) تقویت روحیه کنجکاوی و کاوشگری دانش آموزان
2) آموختن چگونه اندیشیدن و درست فکر کردن
3)آموختن مسیر درست  پژوهش و چگونگی طی کردن آن
4) پرورش  دیدگاه های پژوهشی
این نمایشگاه با شعار "پژوهش هدفمند ، فناوری ارزش آفرین ؛ در خدمت تولید ملی "با حضور معلمین ، دانش آموزان و تعدادی از اولیا برگزار شد و در آن پسرانمان دستاوردهای خود را پس از ارائه در کلاس خود برای دانش آموزان پایه های دیگر نیز  توضیح داده و طرح های خود را معرفی نمودند.
برگزاری نمایشگاه تحقیق و پژوهش بسـتری برای ارتباط دو سویه معلمان و  دانش آموزان با گروه های آموزشی در طـول سـال تحصـیلی را فراهم می کند تا از این رهگذر تعامل فرصت انتقال پیام برای هر دو طرف ایجاد شود.

خبر به تاریخ : ۷ دی ۱۳۹۸
سفره ایرانی
سفره ایرانی

روز شنبه  هفتم دی ماه پس از تعطیلات طولانی مدت به علت آلودگی هوا، بچه ها به مدرسه آمدند و مسئولان مدرسه برای تقویت روحیه و آماده سازی آنان برای تلاش بیشتر مبادرت به برگزاری مراسم پذیرایی، سفره ایرانی کردند که سنتی ترین غذای ایرانی در این روز تهیه شده بود و سفره ای بود با مخلفات سبزی،پیاز،نان سنگک و... که بچه ها بعنوان نهار صرف کردند و از فضای موجود بسیار لذت بردند.

خبر به تاریخ : ۲۳ آذر ۱۳۹۸
ارائه گواهینامه A1 زبان فرانسه به دانش آموزان دبستان دی دوره دوم
ارائه گواهینامه A1 زبان فرانسه به دانش آموزان دبستان دی دوره دوم

آزمون زبان فرانسه بطور مشترک توسط مدرسه دی و مرکز بین المللی زبان  ANTIBES با ۵۴ سال سابقه برگزار گردید و دانش آموزان پایه چهارم مانی فریدونی از کلاس معین و کیا احمدی، مانی صادقی و سام یاوری از کلاس عمید موفق به اخذ گواهینامه A1 مرحله دوم شدند که گواهینامه ها توسط جناب آقای دکتر زیار سوپروایزر بخش زبان فرانسه به دانش آموزان مذکور اهداء شد.

خبر به تاریخ : ۲۰ آذر ۱۳۹۸
بازدید دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از دبستان دی دوره دوم
بازدید دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از دبستان  دی دوره دوم
تعدادی از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به درخواست رسمی آن دانشگاه  در روز چهارشنبه مورخ ۹۸/۹/۲۰ به همراه اساتید خود در دو گروه ۴۰ نفره از دبستان دی بازدید کردند، دانشجویان در گروه های ۴ نفره با حضور در کلاس های درس و در کنار دانش آموزان با روش تدریس اساتید آشنا شدند و بعد از بازدید در سالن اجتماعات حضور یافتند و در کارگاه آموزشی که توسط مدیریت دبستان برگزار شد شرکت نموده و سوالات خود را در زمینه های مختلف آموزشی و تربیتی مطرح نمودند که توسط مدیریت پاسخ داده شد.
خبر به تاریخ : ۱۹ آذر ۱۳۹۸
جلسه آموزش خانواده با عنوان آسیب های اجتماعی،فضای مجازی و عوارض اجتماعی
جلسه آموزش خانواده با عنوان آسیب های اجتماعی،فضای مجازی و عوارض اجتماعی

در روز سه شنبه مورخ ۹۸/۹/۱۹ جلسه آموزش خانواده با موضوع فضای مجازی و اثرات آن بر جامعه،خانواده و به خصوص کودکان برگزار شد.
در این جلسه جناب آقای دکتر رضایی درباره آشنایی با ابزار های رسانه ای و سواد رسانه ای سخنرانی کردند و به سوالات اولیای دانش آموزان پاسخ دادند.
سخنران دیگر جلسه جناب سرهنگ مهندس صادقی پور درباره عوارض اجتماعی فضای مجازی و تبلیغات سوء د ر مصرف مواد مخدر و ایجاد فضای فریبنده برای کودکان در قالب شکلات و... نکات ارزشمند و هشدار دهنده ای را ارائه دادند که مورد توجه اولیاء قرار گرفت.

خبر به تاریخ : ۱۷ آذر ۱۳۹۸
تست شنوایی سنجی پایه ششم
تست شنوایی سنجی پایه ششم

معاینه شنوایی سنجی در دو مرحله انجام شد که در مرحله اول کانال و پرده گوش در جهت وجود التهاب پرده گوش و یا جرم در داخل کانال مورد بازدید قرار گرفت و در مرحله دوم تست غربال گری شنوایی و تشخیص وجود و یا عدم وجود مشکل در شنوایی انجام پذیرفت.

خبر به تاریخ : ۱۸ آبان ۱۳۹۸
اردوی رویا پارک
اردوی رویا پارک

به مناسبت روز دانش آموز اردویی در تاریخ های ۱۴ و ۱۸ آبان ماه در رویا پارک برای تمامی دانش آموزان دبستان دی دوره دوم برگزار شد.
در این اردو دانش آموزان با مفاهیم پرسپکتیو،جاذبه،خطای دید،شکست نور و ... آشنا شدند و همچنین دانش آموزان از تصاویر سه بعدی و اتاق های آینه بازدید کردند.

خبر به تاریخ : ۱۸ آبان ۱۳۹۸
افتتاحیه سفیران سلامت
افتتاحیه سفیران سلامت

هر ساله در اواسط آبان ماه طرحی به نام سفیران سلامت آغاز می گردد  منتخبین این طرح با کسب دانش و مهارت های مربوط به بهداشت و پیشگیری از بیماری ها می توانند سبک زندگی سالم را به دیگران و به خصوص همسالان خود توصیه کنند .
هر سال تحصیلی تعداد بیشتری سفیر سلامت از بین دانش آموزان مشتاق انتخاب می شود و در صورت تمایل می توانند در سال های آتی نیز در این نقش باقی بمانند و آموزش های بیشتری را کسب کنند .
امروز شنبه 18 آبان ماه98در پیش دبستان و دبستان دی (دوره اول) بعد از ارائه توضیحات توسط مربی بهداشت ، سفیران سلامت به سایر دانش آموزان معرفی شدند و بسته های آموزشی خود را به صورت لوح فشرده دریافت کردند و با ایراد سوگند نامه سفیران توسط یکی از دانش آموزان  این طرح شروع به کار کرد و طی ماه های آتی برنامه های مختلفی چون جلسات آموزشی برنامه آموزشی همسالان توسط سفیران سلامت در زنگ تفریح ، شرکت در جشنواره سفیران سلامت و... ادامه خواهد یافت .

خبر به تاریخ : ۱۴ آبان ۱۳۹۸
معاینات غربالگری مشکلات گوش و شنوایی
معاینات غربالگری مشکلات گوش و شنوایی

غربالگری های سلامت که در پیش دبستان و دبستان دی انجام می گیرد به منظور شناسایی زودهنگام انواع محدودیت های جسمی است تا با پیگیری و اقدام درمانی به موقع ، فرزندمان بتوانند مهارت های جسمی لازم جهت رشد و ارتقای سلامت خود را دریافت کنند .
هدف از غربالگری شنوایی ، شناسایی به موقع کودکان با مشکلات بالقوه ی شنوایی و ارجاع آن ها به متخصصین مربوطه به منظور درمان و در صورت نیاز توانبخشی می باشد .
کودکانی که دچار مشکلات شنوایی هستند در یادگیری واژگان ، دستور زبان ، ترتیب کلمات ، عبارات اصطلاحی و دیگر جنبه های ارتباط کلامی دچار مشکل می شوند .
بدین منظور در تاریخ های 11 ، 12 ، 13 و 14 آبان ماه 98 با حضور ادیولوژیست محترم سرکار خانم آزاده رفیعی (ولی دانش آموز صمیم پندآموز) به وسیله ی دستگاه های اتوسکوپ و ادیومتر ، گوش بیرونی و میزان شنوایی نوآموزان و دانش آموزان معاینه و سنجیده شد و متعاقبا در روزهای آتی فرم معاینه مربوط به والدین گرامی ارائه می گردد .

خبر به تاریخ : ۱۳ آبان ۱۳۹۸
اردوی دانش آموزی به بهانه روز دانش آموز
اردوی دانش آموزی به بهانه روز دانش آموز

امروز روز دانش آموز است،روزی که به پاس قدردانی و تقویت روحیه ایثارگری و یاد و خاطره دانش آموزان شهید به نام تو نامگذاری شده است . دستان پر توان و عزم استوارت ، نوید بخش فردایی بهتر برای میهن عزیزمان ایران است.
ما نیز به همین مناسبت اولین اردوی تفریحی پیش دبستان و دبستان دی را در روز دوشنبه 13 آبان ماه در سینما موزه باغ فردوس برگزار کردیم و پسرانمان با تماشای انیمیشن بنیامین لحظات شادی را سپری کردند .

خبر به تاریخ : ۱۳ آبان ۱۳۹۸
روز دانش آموز
روز دانش آموز

مراسم 13 آبان روز دانش آموز با حضور مسئولان مدرسه و تمامی دانش آموزان دبستان دی برگزار شد و دانش آموزان بعد از خواندن سرود جمهوری اسلامی و با در دست داشتن پرچم سه رنگ کشور عزیزمان و سخنان مدیریت مدرسه و شعار زنده باد ایران این روز را جشن گرفتند.

خبر به تاریخ : ۱۳ آبان ۱۳۹۸
املاء روی بادکنک
املاء روی بادکنک

دانش آموزان پایه چهارم به مناسبت 13 آبان روز دانش آموز به صورت گروهی برای تمام دانش آموزان جهان پیام صلح و دوستی بر روی بادکنک های خود نوشتند.

خبر به تاریخ : ۱۱ آبان ۱۳۹۸
جشن آب
جشن آب

جشن "نخستین واژه آب" ویژه کلاس اولی ها به منظور فرا گرفتن کلمه آب و همچنین ارزش این نعمت خدادادی با حضور دانش آموز کلاس اول در روز شنبه 11 آبان ماه در پیش دبستان و دبستان دی برگزارشد .
در ادامه با تدریس صدای " بـ    ب  " توسط معلمین پایه اول، نوشتن را با اولین و حیاتی ترین کلمه که آب است، آغاز کردند .
در پایان نیز از پسرانمان با بطری های آب با نشان قطره ، با هدف یادگیری نشانه های فارسی و شکلات پذیرایی شد .

خبر به تاریخ : ۳ آبان ۱۳۹۸
تجلیل از برگزیدگان مسابقات جهانی
تجلیل از برگزیدگان مسابقات جهانی

در روز 3 آبان از دانش آموزان عزیزمان که در مسابقات علمی و ورزشی مقام جهانی کسب کرده اند تجلیل به عمل آمد.
دانش آموزان صاحب مقام جهانی عبارتند از:
ارشیا جزایری عرب کسب مدال طلا و برنز مسبابقات تکواندو 2019 کره جنوبی سبک هان مادانگ
دانیال شیخی کسب مدال نقره مسابقات ریاضی 2019 سنگاپور
آرین حیدری کسب مقام اول ریاضیات کانگورو 2019 با دریافت صد در صد امتیاز

خبر به تاریخ : ۱ آبان ۱۳۹۸
شورای دانش آموزی
شورای دانش آموزی

شورا ی دانش آموزی به منظور مشارکت دانش آموزان در امور مربوط به مسایل آموزشی ، پرورشی ، انضباطی و ورزشی و ایجاد رابطه ی صحیح و مستقیم بین دانش آموزان و اولیای مدرسه جهت ارج نهادن به شخصیت و تقویت اعتماد به نفس و مسئولیت پذیری آن ها با تشکیل ستاد اجرایی انتخابات شورا  در پیش دبستان و دبستان دی (دوره اول) در تاریخ 1آبان ماه 98 برگزار گردید .
برنامه های ستاد اجرایی:
1- ثبت نام دانش آموزان داوطلب واجد شرایط
2-انتخاب کاندیدا از بین دانش آموزان با تایید صلاحیت از جانب دفتر مدرسه و معلمان
3- نصب تراکت و پوسترهای تبلیغاتی به صورت گسترده در راهرو و حیاط مدرسه
4- دادن فرصت سه روزه به کاندیداها برای انجام تبلیغات خود و در نهایت تهیه صندوق آرا و رای گیری
-5 انتخاب چهار نفر از دانش آموزان به عنوان رئیس صندوق ، نایب رئیس ، ناظر و منشی
در همین راستا طبق دستور العمل بخشنامه ی شورای دانش آموزی در روز چهارشنبه اول  آبان ماه در زنگ تفریح دوم دانش آموزان پایه دوم و سوم در کنار عوامل اجرایی در صف منظمی برای دریافت تعرفه و نوشتن اسامی کاندیداها قرار گرفته و پس از پر کردن تعرفه ها آن ها را داخل صندوق رای انداختند.
نتیجه آرا به دست آمده به شرح ذیل می باشد:
1. کیارمین نژاد نایبی (نفر اول)
2. کوروش عقیلی (نفر دوم)
3. سام محمدنژاد (نفر سوم )
4. کیاوش عقیلی (نفر چهارم)  
توضیح :
انتخابات شورای دانش آموزی مربوط به دوره دوم ابتدایی است و در دوره ی اول
به طور نمادین جهت آشنایی دانش آموزان برگزار گردید .

خبر به تاریخ : ۲۹ مهر ۱۳۹۸
مراسم افتتاحیه المپیاد ورزشی
مراسم افتتاحیه المپیاد ورزشی

در روز سه شنبه مورخ 29مهرماه، المپیاد ورزشی درون مدرسه ای در روزی بارانی و با حضور همکاران و همچنین اعضای محترم انجمن اولیا و مربیان دبستان افتتاح شد.
این مراسم همراه با رژه تیم های ورزشی و تلاوت قرآن کریم و نواختن سرود جمهوری اسلامی به مرحله اجرا در آمد و طی تشریفات خاص و با شکوه و سخنرانی کوتاه مدیریت دبستان به پایان رسید.
لازم به ذکر است مجتمع آموزشی دی در سال گذشته به عنوان قهرمان قهرمانان منطقه یک آموزش و پرورش مقطع ابتدایی معرفی شده است.

خبر به تاریخ : ۲۹ مهر ۱۳۹۸
روز تربیت بدنی و ورزش
روز تربیت بدنی و ورزش

همزمان با گرامیداشت روز ورزش و تربیت بدنی پیش دبستان و دبستان دی در روز دوشنبه 29 مهرماه 98 مراسمی را با حضور پر افتخار دانش آموزان با شعار "دانش آموز فعال ، مدرسه شاد و جامعه سالم" برگزار کرد .
برنامه های اجرا شده در این مراسم به شرح ذیل می باشد :
1- قرائت آیاتی از کلام  نور
2- انجام رژه ی پرچم در حیاط دبستان توسط دانش آموزان
3- سرود جمهوری اسلامی ایران
4- سخنرانی مدیر مدرسه در مورد اهمیت ورزش برای حفظ سلامتی روح و جسم
5- قرائت سوگند نامه ی بازی ها توسط رئیس کمیته داوران
6- روشن کردن مشعل المپیاد ورزشی
المپیاد ورزشی درون مدرسه ای با هدف افزایش فعالیت های ورزشی دانش آموزان ، مشارکت گروهی ، یادگیری مهارت های اجتماعی و شناسایی و پرورش استعدادهای ورزشی دانش آموزان برگزار گردید .
ما نیز در همین راستا با هدف ترویج فرهنگ "سلامت صبحگاهی" با دعوت از پدران و انجام نرمش صبحگاهی هفته ی تربیت بدنی را گرامی داشتیم .

خبر به تاریخ : ۲۸ مهر ۱۳۹۸
مرحله اول فلورایدتراپی
مرحله اول فلورایدتراپی

همگام با طرح سلامت دهان و دندان دانش آموزان و به منظور پیشگیری اصولی بر اساس تحقیقات انجام گرفته طبق شاخص (DMFT) ، محله اول فلورایدتراپی برای دانش آموزان در روز 28 مهرماه 98 توسط سرکار خانم دکتر غفاری زیر نظر پایگاه سلامت شمیرانات انجام گرفت .
مرحله دوم این طرح متعاقباً به والدین گرامی اعلام خواهد شد .

خبر به تاریخ : ۲۸ مهر ۱۳۹۸
جشن قرآن
جشن قرآن

با تو گری خواهی سخن گوی خدا قرآن بخوان
تا شود روح تو با حق آشنا قرآن بخوان
ای بشر یاد خدا آرامش جان مید هد
دردمندان را دوا ، قرآن دوا ، قرآن بخوان
در تاریخ 28 مهرماه 98 روز یکشنبه در پیش دبستان و دبستان دی جهت آشنایی و عظمت هر چه بیشتر قرآن و همچنین ارج نهادن به پیام مقام معظم رهبری جشن قرآن در سالن دبستان برای کلاس اولی ها به شرح ذیل برگزار گردید :
1- تزیین سالن به صورت شاد و قرآنی
2- قراردادن رحل های قرآن و نزیین آن ها
3- خواندن قرآن به صورت دسته جمعی (سوره ی توحید)
4- حضور معاون آموزشی و پرورشی در مراسم و ایراد سخنرانی
5- صحبت های یکی از معلمین پایه ی اول درباره ی داستان های قرآنی
6- اهدای کتاب داستان های قرآنی به دانش آموزان
7- پذیرایی و اهدای کتاب قرآن توسط آموزگار کلاس دانش آموزان که با ربان مزین شده اول
این مراسم با هدف تقویت علاقمندی دانش آموزان پایه ی اول به دانش یادگیری قرآن بود .

خبر به تاریخ : ۲۴ مهر ۱۳۹۸
اربعین حسینی
اربعین حسینی

به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی پیش دبستان و دبستان دی در روز چهارشنبه 24 مهر ماه 98 با هدف آشنا ساختن پسرانمان با مسایل دینی و مذهبی مراسم سوگواری امام حسین (ع) برگزار شد .
در این مراسم دانش آموزان با سیره و روش زندگی و شهادت سید و سالار شهیدان و یارانشان آشنا شده و در کلاس آموزه های دینی خود از جمله صبر و فداکاری را  به تصویر کشدند در پایان مراسم نیز با شله زرد نذری که در مدرسه تهیه شده بود پذیرایی شدند .

خبر به تاریخ : ۲۴ مهر ۱۳۹۸
گرامیداشت هفته بهداشت روان
گرامیداشت هفته بهداشت روان

هجدهم تا بیست و چهارم مهرماه به عنوان هفته سلامت روان نامگذاری شده و هر سال با تعیین یک شعار افکار جامعه در جهت نیل به ارتقای سلامت روان تهییج شده و سعی بر آن می شود که نسبت به این مهم حساس تر و مسئولیت پذیرتر شوند .
امسال در پیش دبستان و دبستان دی با عنایت به شعار "ارزش زندگی کردن را به دانش آموزان بیامورزیم" ، ضمن آموزش در برد مدرسه و ایراد سخنرانی و نصب بنر ، در اختتامیه این هفته دانش آموزان کلاس سوم مطالبی را که در راستای همین شعار تهیه کرده بودند سر صف برای سایر دانش آموزان ایراد کردند .

خبر به تاریخ : ۲۳ مهر ۱۳۹۸
روز جهانی عصای سفید
روز جهانی عصای سفید

15 اکتبر مصادف با  23 مهر ماه به عنوان روز جهانی نابینایان یا قانون عصای سپید نامگذاری شده است . این روز در جهت اهمیت به نابینایان و کم بینایان ، توجه بیشتر به مشکلات آنها ، ایجاد محیط های مناسب برای استفاده کنندگان از عصای سپید و بهانه ای برای پاسداشت دستاوردهای این افراد است .
ما نیز در جهت گرامیداشت این روز با اجرای نمایشی نمادین  دانش آموزان را با انسان هایی آشنا کردیم که با نیروی اراده و پشتکار به همگان ثابت کردند که عصای سپیدشان نماد غم نیست بلکه نمادی از تلاش مضاعف ، تفکری روشن و اراده ای آهنین است و در پایان نیز ایشان دانش آموزان را با عصای سپید ، خط بریل  روزنامه مخصوص نابینایان آشنا نمودند .

خبر به تاریخ : ۲۲ مهر ۱۳۹۸
روز جهانی استاندادرد
روز جهانی استاندادرد

در روز دوشنبه 22 مهرماه 98 "چهاردهم اکتبر" در پیش دبستان و دبستان دی همزمان با روز جهانی استاندارد نوآموزان و دانش آموزان طی آموزش های صورت گرفته با مفهوم و کاربرد این نهاد آشنا و دریافتند که علامت استاندارد یک نشان ملی است که دارنده ی آن تلاش می کند تا کیفیت کالا یا خدمات خود را برتر کند .
جهت یادگیری بیشتر بازخورد این آموزش هر یک توانستند در این زمینه دانش فرا گرفته را با نقاشی خود به تصویر بکشند .
هدف از این آموزش ، افزایش آگاهی نسبت به اهمیت استاندارد و ایجاد نگرش کیفیت طلبی و سطح زندگی سالم با بکارگیری آن در انتخاب محصولات بوده است .

خبر به تاریخ : ۲۰ مهر ۱۳۹۸
بزرگداشت حافظ
بزرگداشت حافظ

ما ز یاران چشم یاری داشتیم   خود غلط بود آنچه می پنداشتیم
تا درخت دوستی کی بر دهد   حالیا رفتیم  و تخمی کاشتیم
بیستم مهرماه هر سال روز بزرگداشت این شاعر بزرگ غزلسرای ایرانی است که در مدارس و میان سخنوران و اهالی فرهنگ پاس داشته می شود.
ما نیز در همین راستا در روز شنبه 20 مهر ماه 98  با قرائت مقاله ای درباره جایگاه حافظ در ادبیات فارسی دانش آموزان را با شخصیت این شاعر بزرگ آشنا نموده و سپس پسرانمان با خواندن غزلی از حافظ به صورت گروهی این روز را گرامی داشتند .

خبر به تاریخ : ۱۶ مهر ۱۳۹۸
روز جهانی کودک
روز جهانی کودک

روز جهانی کودک بهانه‌ای برای ورود به جهان کودکان و فرصتی است برای بزرگداشت لحظات ناب و خالصانه کودکی.
در 18 اکتبر  سال 1986 مصادف با 16 مهرماه دو تن از دانش آموزان 9 ساله در نیویورک با نوشتن نامه ای از همه بچه های دنیا خواستند که با هم روزی را به صلح ، اختصاص دهند . به همین مناسبت در برخی از نقاط دنیا از جمله ایران ، این روز را روز جهانی کودک نامیدند.
ما نیز در همین راستا در روز سه شنبه 16 مهر ماه 1398 با شعار "زنده‌باد کودکی، زنده‌باد زندگی" در فضایی آکنده از نشاط و شادی و در کنار معلمین وهمکلاسی ، با برپایی غرفه های مختلف بازی از جمله پگز ، پانزده بادکنک ، dodge ball ، Swap Monster، Bowling و اهدا جوایزی به رسم یادبود ساعات به یاد ماندنی را برای نوآموزان و دانش آموزان مدرسه فراهم نمودیم .

خبر به تاریخ : ۹ مهر ۱۳۹۸
روز جهانی سالمند
روز جهانی سالمند

9 مهر برابر با 1 اکتبر روز جهانی سالمند نامیده شده است . به همین مناسبت پیش دبستان و دبستان دی در روز سه شنبه 9 مهر ماه 98  مراسمی را با هدف تکریم سالمندان برگزار نمود . در این مراسم با اجرای نمایشی با شعار "فرصت های برابر برای تمام سنین" پسرانمان با شیوه رفتاری و آداب برخورد با بزرگترها و احترام به سالمندان آشنا شدند.
امید است فرهنگ تکریم از سالمندان ، فضایی گسترده و امن را ایجاد نماید ، زیرا سالمندان ستون های محکم و استوار خانواده می باشند .

خبر به تاریخ : ۸ مهر ۱۳۹۸
کارگاه ایمنی به مناسبت روز آتش نشانی و تجلیل از مقام آتش نشان
کارگاه ایمنی به مناسبت روز آتش نشانی و تجلیل از مقام آتش نشان

در 8مهرماه به مناسبت روز آتش نشان یک کارگاه ایمنی برای دانش آموزان برگزار شد. در این کارگاه که توسط آقای معصومی برگزار شد. کلیه نکات ایمنی در هنگام وقوع آتش و همچنین عملکرد انواع خاموش کننده ها به دانش آموزان آموزش داده شد.
در این روز و به نمایندگی از تمامی دانش آموزان و همکاران دبستان، جمعی از همکاران و دو تن ار دانش آموزان به یکی از ایستگاه های آتش نشانی رفته و ضمن تبریک این روز به تمامی آتش نشانان خسته نباشید گفتند و برای آنان آرزوی موفقیت کردند.

خبر به تاریخ : ۷ مهر ۱۳۹۸
فرهنگ ایمنی و پیشگیری از حوادث
فرهنگ ایمنی و پیشگیری از حوادث

روز هفتم مهر با هدف ترویج فرهنگ ایمنی و پیشگیری از حوادث  روز آتش نشانی و ایمنی نامگذاری شده است. به همین مناسبت پیش دبستان و دبستان دی در روز شنبه 6 مهر ماه با دعوت از آتش نشانان اعزامی از پایگاه  ولنجک64  ، آموزش چگونگی عملکرد مناسب در زمینه پیشگیری از حوادث، آشنایی با خطرات مواد آتش زا ، یادآوری شماره 125 در مواقع آتش سوزی ، کار با کپسول اطفا حریق و خاموش کردن آتش را برای نوآموزان و دانش آموزان پیش دبستان آموزش دادند .

خبر به تاریخ : ۴ مهر ۱۳۹۸
انتخابات انجمن اولیا و مربیان
انتخابات انجمن اولیا و مربیان

انجمن اولیا و مربیان منظر همکاری خانه و مدرسه در تعلیم و تربیت دانش آموزان است. خانه و مدرسه دو نهاد تربیتی به شمار می آیند که در صدر عوامل تاثیرگذار بر روند رشد و تکامل رفتار آینده سازان جامعه قرار دارند.
انتخابات  انجمن اولیا و مربیان روز پنجشنبه 4 مهر ۱۳9۸ با حضور ناظر اداره آموزش و پرورش منطقه یک برگزار گردید.
در این جلسه بعد از قرائت قرآن مجید و اجرای سرود جمهوری اسلامی ایران ، معرفی کادر اجرایی ، آموزشی و معلمین فوق برنامه صورت پذیرفت  و سپس مدیریت مدرسه  صحبت هایی مبنی بر ارتباط هرچه بیشتر اولیا و مربیان و ارتقای کیفی آموزش و پرورش، نمودند.
در این مراسم نامزدهایی که از قبل کاندیدای انجمن اولیا و مربیان شده بودند  هرکدام خود را به حاظران معرفی نموده  و در نهایت، با رای گیری اعضای جدید انتخاب شدند که اسامی آنها به شرح زیر است:
آقای حمید شریفیان (نفر اول)
خانم هلیا عابدی  (نفر دوم)
آقای علیرضا ناظم الرعایایی (نفر سوم)
خانم مرجان تهرانچی پور (نفر چهارم)
خانم الهام حاجی قاسم (نفر پنجم)
خانم الناز روشن (نفر ششم)
خانم نرگس منجم (عضو علی البدل)
خانم معصومه محمد زاده (عضو علی البدل)
آقای عباس میربابک (عضو علی البدل)

خبر به تاریخ : ۰ مهر ۱۳۹۸
بزرگداشت مولانا
بزرگداشت مولانا

"ای کی می پرسی نشان عشق چیست / عشق‌ چیزی‌ جز ظهور مهر نیست‌
عشق یعنی مهر بی‌چون و چرا / عشق یعنی کوشش بی‌ادعا"
روز دوشنبه 8 مهرماه 98 پیش دبستان و دبستان دی به مناسبت بزرگداشت مولانا مراسمی را با هدف آشنایی با زندگی و شخصیت این شاعر بزرگ در زنگ صبحگاه برگزار نمودیم .
در این مراسم برای پسرانمان  درباره ی زندگینامه مولوی صحبت شد و کتابها و اشعار ایشان معرفی گردید . شعر "ای که می پرسی نشان عشق چیست" به صورت سرود همگانی اجرا نمودند و مفهوم آن برای دانش آموزان بیان شد.

خبر به تاریخ : ۳۱ شهریور ۱۳۹۸
هفته دفاع مقدس
هفته دفاع مقدس

٣١شهریور تا ٧مهر هفته ی دفاع مقدس نام گذاری شده است، در این هفته به مناسبت بزرگداشت هفته ی دفاع مقدس در پیش دبستان و دبستان دی ، نمایشگاهی برگزار شد . همچنین در مراسم صبحگاه، دانش آموزان یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند .

خبر به تاریخ : ۳۱ شهریور ۱۳۹۸
جشن شکوفه ها
جشن شکوفه ها

جشن شکوفه ها یک روز ماندگار برای نو آموزان پیش دبستانی و دانش آموزان کلاس اولی و آغاز  فصل جدیدی از زندگی آنها همراه با شور و نشاط است.
به همین مناسبت به منظور آشنایی و انس پسرانمان با فضای مدرسه، جشن آغاز سال تحصیلی ویژه پیش دبستانی ها و کلاس اولی ها در روز یکشنبه 31 شهریور ماه 98 در پیش دبستان و دبستان دی برگزار شد .
در این مراسم نوآموزان ودانش آموزان در کنار اولیا، با معلمین مدرسه آشنا شدند و سپس با اجرای یک نمایش شاد و جذاب و گرفتن هدایایی از طرف مدرسه یک روز خاطره انگیز را به همراه دوستان خود سپری کردند .

خبر به تاریخ : ۳۰ شهریور ۱۳۹۸
انجمن اولیا مربیان سال 1398
انجمن اولیا مربیان سال 1398

بنام حضرت دوست

ولی محترم دانش‌آموز
با سلام و احترام به آگاهی می‌رساند:
روز پنج‌شنبه 4/7/98 جلسه‌ای با حضور تمام اولیای محترم از ساعت 16 در مدرسه برگزار خواهد شد.
دستور کار جلسه:
1- معرفی تمامی همکاران آموزشی، حوزه مدیریت، خدمات و ...
2- انتخاب اعضای انجمن اولیاء و مربیان
3- حضور در کلاس‌ها و گفتگو با معلمان محترم

توضیحات:
الف: داوطلبان عضویت در انجمن می‌توانند فرم شرایط حضور در انتخابات را در زمان دریافت لباس و لوازم‌التحریر پر نموده و به مسئولان مدرسه تحویل دهند و یا با مراجعه به مدرسه (دوره دوم) از دفتر روابط عمومی دریافت نمایند(ولنجک نبش خیابان یکم) 
ب: فرم عضویت در انجمن در سایت مدرسه نیز درج گردیده


حضور اولیای محترم پایه چهارم بدلیل جلسه اختصاصی پایه در ساعت 15/15 موجب تشکر است.



 در صورت تمایل به عضویت در انجمن اولیا و مربیان مدرسه، اطلاعات زیر را تکمیل و به دفتر دبستان تحویل فرمایئد.



نام و نام خانوادگی ولی دانش‌آموز کلاس 
رشته و میزان تحصیلات 
سابقه عضویت در انجمن 
شغل 
شماره تماس منزل 
شماره تلفن همراه
خلاصه‌ای از فعالیت‌های فرهنگی- اجتماعی و ....

خبر به تاریخ : ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
جشن شکرگزاری
جشن شکرگزاری

پیش دبستان و دبستان دی در روز یکشنبه 22 اردیبهشت ماه جشن شکر گزاری "مهارت خواندن قرآن" را برای دانش آموزان پایه سوم برگزار کرد .
این جشن با هدف آشنایی و انس بیشتر دانش آموزان با قرآن و ایجاد خاطره ای شیرین از کسب مهارت روخوانی اجرا شد .
در این مراسم پسرانمان سوره مبارکه انشراح و ترجمه فارسی امید مجد را خواندند و سپس با اجرای سرود همگانی و متن های قرآنی به صورت فردی یادگیری این مهارت را جشن گرفتند .

خبر به تاریخ : ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
مرحله دوم وارنیش فلوراید
مرحله دوم وارنیش فلوراید

مرحله دوم وارنیش فلوراید جهت دانش آموزانی که در مرحله اول شرکت کرده بودند با حضور دندانپزشک پایگاه بهداشت شمیرانات در روز دوشنبه ۱۶اردیبهشت ماه ۹۸ انجام گرفت.

خبر به تاریخ : ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸
جشنواره غذا
جشنواره غذا

پیش دبستان و دبستان دی هر ساله در روزهای پایانی سال تحصیلی ، با برپایی جشنواره غذای سالم و سنتی ایران تلاش می کند ضمن ایجاد فضای نشاط و سرزندگی و کسب تجربه در زمینه غذاهای سالم و سنتی ، نوآموزان و دانش آموزان را به استفاده از غذای سالم و پرهیز از غذاهای ناسالم ترغیب نماید ، برپایی چنین جشنواره هایی آن ها را به سمت اصلاح الگوی مصرف در زمینه عادات غذایی سوق می دهد . بدین منظور در تاریخ 15 اردیبهشت 98 با مشارکت نوآموزان و دانش آموزان صبحانه ، ناهار و میان وعده های سالم با تنوع بسیار خوبی به صورت سالم ارائه و سرو گردید.

خبر به تاریخ : ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
بزرگداشت روز معلم
بزرگداشت روز معلم

روز معلم فرصتی برای قدردانی از معلمان است .
مراسم بزرگداشت روز معلم در روز چهارشنبه 11 اردیبهشت ماه 98 با حضور کلیه معلمین و دانش آموزان در پیش دبستان و دبستان دی برگزار شد .
در این مراسم پسرمان امیر مهدی بنویدی دانش آموز پایه سوم با اجرای متنی زیبا در مقام معلم این روز را به تمامی معلمین تبریک گفته و در پایان پس از سخنرانی مدیریت محترم مدرسه از تمامی همکاران تقدیر به عمل آمد .

خبر به تاریخ : ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
روز ملی خلیج فارس
روز ملی خلیج فارس

همزمان با سراسر کشور صبح امروز سه شنبه 10 اردیبهشت ماه 98 زنگ "روز خلیج فارس" نواخته شد .
خلیج فارس دریچه ای برای شناخت درست سرزمین ماست و آموزش و پرورش در انتقال فرهنگ ایثار و پیشینه خلیج فارس به نسل آینده نقش مهمی دارد .
در این روز دانش آموزان با ترسیم نقشه ایران در حیاط مدرسه و کشیدن نقاشی این روز را گرامی داشتند .

خبر به تاریخ : ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
جشن خودکار
جشن خودکار

دانش آموزان پایه سوم دبستان امروز یکشنبه ۸ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸در یک مراسم ویژه با مدادهای خود خداحافظی کردند .
شروع نوشتن با خودکار تداعی کننده این موضوع به دانش آموزان است که در زندگی ممکن است با اتفاقاتی مواجه شوند که باید سعی کنند کمترین خطا و اشتباه را در آن داشته باشند و با فکر اراده خود  بهترین تصمیم را بگیرند ،زیرا بعضی از اشتباهات پاک شدنی نیستند .
خواندن قرآن دسته جمعی ، خواندن سرود با موضوع خودکار ، تقدیر و تشکر از معلمین گرامی و دادن لوح و جایزه از برنامه های اجرایی این مراسم بود .

خبر به تاریخ : ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
جشن صدگان
جشن صدگان

آموزش و یادگیری اعداد سه رقمی زوج و فرد همراه با بازی های هدفمند از اهداف آموزشی کتاب ریاضی دوم دبستان می باشد .  
به همین مناسبت جشنی با عنوان جشن صدگان در روز یکشنبه ۸ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ با هدف ایجاد انگیزه جهت ورود به آموزش اعداد سه رقمی دردبستان دی برگزار شد و دانش آموزان این روز را در کنار دوستان خود جشن گرفتند.
خواندن قرآن دسته جمعی ، خواندن سرود با موضوع عدد صد ، تقدیر و تشکر از معلمین گرامی و دادن لوح و جایزه از برنامه های اجرایی این مراسم بود .

خبر به تاریخ : ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
جشن الفبا
جشن الفبا

در صندوقچه خاطرات زندگی هر کسی کلاس اول مانند الماسی گرانبها می درخشد،چرا که در این سال الفبای دوست داشتن را می آموزد و با قلم آشنا می شود
همیشه با آخرین روزهای سال تحصیلی، یکی از جشنهای به یاد ماندنی مدرسه برگزار می شود. امسال  مراسم جشن الفبای کلاس اولی ها در روز دوشنبه ۸ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸بسیار باشکوه وخاطره انگیز برگزار شد.
ارزش گذاری برای علم و علم آموزی ، تنوع سازی در برنامه های آموزشی و پرورشی ، ایجاد روحیه و نشاط جمعی در مدرسه و آموزش فرهنگ قدرشناسی و تقدیر از زحمات معلمان ازجمله اهداف برگزاری این جشن بود.
در این مراسم دانش آموزان با اجرای شعر الفبا و خواندن قرآن به صورت دسته جمعی برنامه های ویزه ای را به نمایش گذاشتند و در پایان جشن از دانش آموزان با کیک الفبا پذیرایی شد و لوح تقدیری به عنوان یادبود به آن ها اهدا گردید .

خبر به تاریخ : ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
گزارش خلاقیت: ماشین لاستیکی (۲)
گزارش خلاقیت: ماشین لاستیکی (۲)

در این جلسه از کلاس خلاقیت و در ادامه‌ی جلسه گذشته، نوآموزان به ساخت و تکمیل ماشین‌های لاستیکی خود پرداختند. به این صورت که ابتدا چرخ‌های ماشین لاستیکی را به میله‌های چوبی چسبانده و آن‌ها را به بدنه ماشینشان متصل کردند. سپس با کشیدن کش متصل به ماشین و ایجاد نیروی کشسانی، ماشین‌های خود را به حرکت در‌آوردند.
هدف از برگزاری این جلسه از کلاس خلاقیت، افزایش دانش و اطلاعات درباره‌ی نیروی کشسانی، افزایش تمرکز و خلاقیت، افزایش مهارت در هماهنگی ذهن و دست، افزایش تمرکز، تقویت و کنترل هوش هیجانی و بهبود مهارت کار با چوب و چسب بوده است.

خبر به تاریخ : ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
گرامیداشت روز زمین پاک
گرامیداشت روز زمین پاک

۲۲ آوریل دوم اردیبهشت ماه «روز جهانی زمین پاک » است. در این روز تلاش می‌شود که انسان‌ها تشویق شوند تا برای بهبود وضعیت محیط زیست و جلوگیری از نابودی سیاره‌ای که در آن زندگی می‌کنند تلاش بیشتری کنند.
پاک‌ نگه‌داشتن کُره خاکی خودمان را فراموش نکنیم. اگر می‌خواهیم برای ما و نسل‌های آینده سالم بماند باید از نابودی‌اش جلوگیری کنیم.

بهمین منظور ضمن ارایه کاربرگ هایی متناسب با این روز،  دانش آموزان پیش دبستان و دبستان دی  با شعار  «دوستِ خوبِ زمین باشیم» وظایف خودشان را در این زمینه متذکر  شدند و آموزش های لازم را دریافت نمودند.

خبر به تاریخ : ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
گرامیداشت هفته سلامت
گرامیداشت هفته سلامت

به مناسبت هفته سلامت یکم تا هفتم اردیبهشت‌ماه زنگ سلامت  با شعار مراقبتهای اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت روز دوشنبه ۹۸/۲/۲ با حضور مدیران آموزش و پرورش و کارشناس وزرارت بهداشت و درمان در پیش دبستان و دبستان دی ( دوره اول) نواخته شد .
در ادامه برنامه تلاوت آیاتی از کلام الله ، سرود جمهوری اسلامی ، نمایش و سرود سلامت توسط دانش آموزان، سخنرانی مدیریت مدرسه سرکار خانم باقری و  سرکار خانم صیفور کارشناس سلامت واحد بهداشت و درمان و تقدیر از سفیران سلامت برتر و دانش آموزان فعال در حوزه سلامت اجرا شد.
همچنین غرفه دستاوردهای دانش آموزان ، جشنواره غذای سالم ، غرفه گیاهان سنتی برپا گردید.

خبر به تاریخ : ۲۸ فروردین ۱۳۹۸
هفته مشاغل/سرزمین لی لی پوت
هفته مشاغل/سرزمین لی لی پوت

بازی علاوه بر اینکه باعث نشاط و هیجان می شود در رشد مهارت ، استعداد و یادگیری کودکان تاثیر به سزایی دارد .
در همین راستا پیش دبستان و دبستان دی اردوی سرزمین لی لی پوت را در روزهای یکشنبه و چهارشنبه 25 و 28 اسفند ماه برای نوآموزان و دانش آموزان پایه اول جهت آشنایی و معرفی مشاغل برگزار کرد و پسرانمان توانستند مشاغل مختلفی را از نزدیک تجربه کرده و روزی شاد و خاطره انگیز را سپری کردند .

خبر به تاریخ : ۲۷ فروردین ۱۳۹۸
هفته مشاغل
هفته مشاغل

پیش دبستان و دبستان دی با هدف پرورش توانایی خلاقیت و قابلیت پذیرش و به عهده گرفتن مسئولیت در دانش آموزان اقدام به برگزاری اردوی کاربازیا ( شهر مشاغل) در روز های دوشنبه و سه شنبه ۲۶ و ۲۷ فروردین ماه نمود .
در این اردو دانش آموزان با مشاغل مختلف از جمله .... آشنا شدند و مشاغل مورد علاقه خود را تجربه کردند.
همچنین رصد هوش چندگانه پسرانمان و ارائه خدمات مشاوره ای به صورت تلفیقی با بازی و سرگرمی در این مجموعه ارائه گردید .
امیدواریم نقش کوچکی در دنیای پر از امید و زیبایی آن ها ایفا کرده باشیم .

خبر به تاریخ : ۲۵ مهر ۱۳۹۶
گزارش کارگاه خلاقیت/جلسه 3/ ساخت عینک Super Fun
گزارش کارگاه خلاقیت/جلسه 3/ ساخت عینک Super Fun

یکی از سرگرمی¬ها و علاقه¬مندی¬های کودکان طراحی و ساخت ابزار و وسایلی است که روزانه از آن¬ها استفاده می¬کنند، همانند ساخت عینک، کیف، کلاه و ... . از این رو هدف را بر این گذاشتیم که به آن¬ها فرصت طراحی و ساخت عینک¬های مورد علاقه¬شان را بدهیم. در این کارگاه فریم خام عینک¬ها در اختیار نوآموزان قرار گرفت تا آن¬ها با خلاقیت و ابتکار و سلیقه شخصی خود و با استفاده از ابزارهایی که در اختیارشان قرار گرفته آن را طراحی کنند، سپس با استفاده از طلق¬های رنگی برای عینک¬های خود شیشه بسازند. در آخر نوآموزان با متدهای رنگ¬آمیزی آشنا شده و به رنگ¬آمیزی عینک¬های خود پرداختند. در واقع هدف از این فعالیت کلاسی آشنایی نوآموزان با روش¬های طراحی، رنگ¬آمیزی و همچنین تقویت قوه¬ی تجسم و افزایش قدرت انتخاب و قدرت تصمیم¬گیری در زمینه های مختلف می¬باشد.


خبر به تاریخ : ۱۸ مهر ۱۳۹۶
جلسه 2/گزارش کارگاه خلاقیت: Play magnet
جلسه 2/گزارش کارگاه خلاقیت: Play magnet

یکی از اهداف کلاس¬های خلاقیت تقویت قوه¬ی تفکر، تجسم و تقویت سواد بصری نوآموزان می¬باشد. که همه¬ی این¬ها در کنـار یک¬دیگر باعث افزایش قوه¬ی تخیل آن¬ها شده و نو¬آموزان را در درک و شناخت محیط 2بعدی و فضای 3¬بعدی یاری می¬دهد. به همین منظور برای پیشبرد این هدف با کمک ابزاری به¬نام Play magnet امکان 3بعدی سازی را برای نو¬آموزان فراهم کردیم. Play magnet جز آن دسته از بازی¬های جذاب است که از تعداد زیادی گوی فلزی همراه با میله¬هایی که دارای خاصیت مغناطیسی هستند، ساخته شده است. در واقع این ابزار این امکان را فراهم می¬کند که نو¬آموزان علاوه بر درک و شناخت فضای 2بعدی و 3بعدی با مفهوم اتصالات و بازو و مفصل در سازه¬ها آشنا شوند، نوآموزان می¬توانند به صورت گروهی به ساخت سازه-هایی مانند پل بپردازند و به کمک دبیران خود با مفاهیمی همچون نیرو، وزن و جهت¬های اعمال نیرو آشنا شوند. همچنین این ابزار، نوآموزان را در جهت شناخت مفاهیمی چون شناخت آهنربا، خاصیت آهنربایی و مغناطیس آشنا می¬کند.

خبر به تاریخ : ۱۶ مهر ۱۳۹۶
بزرگداشت روز جهانی کودک
بزرگداشت روز جهانی کودک

شانزدهم مهر ( 8 اکتبر) در برخی نقاط دنیا از جمله ایران روز جهانی کودک است .
در سال 1986 در چنین روزی دو تن از دانش آموزان 9 ساله ی مدرسه ای در نیویورک با نگارش نامه ای از همه بچه های دنیا خواستند که با هم روزی را به صلح اختصاص دهند .
این روز بهانه ای است برای ورود به جهان کودکان و آموختن زبان کودکانه .
ما نیز به مناسب بزرگداشت روز جهانی کودک با تدارک برنامه های زیر این روز را گرامی داشتیم .
1- پخش ترانه روز جهانی کودک
2- خواندن بیانیه ی روز جهانی کودک توسط دانش آموزان
3- برگزاری مسابقه پانتومیم برای پایه سوم
4- برگزاری مسابقه طناب کشی برای پایه دوم
5- برگزاری مسابقه جمله سازی با محوریت موضوع روز جهانی کودک پایه برای اول
6- برگزاری مسابقه مشاغل و ادا بازی (برگرفته از بازی های نمایش خلاق) برای پایه پیش دبستان
در پایان مراسم نیز هدایایی به رسم یادبود به کلیه دانش آموزان اهدا گردید .


خبر به تاریخ : ۱۳ مهر ۱۳۹۶
انتخابات انجمن اولیا و مربیان
انتخابات انجمن اولیا و مربیان

بی تردید انجمن های اولیا و مربیان به عنوان قدیمی ترین و مردمی ترین نهاد مشارکتی در آموزش و پرورش        می باشند که به منظور تقویت همکاری و مشارکت اولیای دانش آموزان برای کمک به ارتقای کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی و گسترش ارتباط در کانون مقدس "خانه و مدرسه" تلاش می نمایند.
انتخابات انجمن اولیا و مربیان پیش دبستان و دبستان دی در سال تحصیلی 97-96 در روز 5 شنبه 13 مهرماه ساعت 9 صبح با حضور اکثریت اولیای محترم برگزار گردید.
این جلسه با ارائه گزارش عملکرد انجمن  در سال گذشته ، معرفی کاندیدای محترم و سپس با جمع آوری آراء به اتمام رسید در پایان نیز اولین جلسه دیدار اولیا با معلمین در کلاس های مدرسه برگزار گردید.  
ضمن عرض تشکر از حضور اولیاء محترم اسامی اعضای اصلی و علی البدل بر اساس آرای کسب شده عبارتند از:
آقای حبیب میدانچی،خانم ها گیتا نجاتیان ، نازنین زعفرانلو ، مونا پورشمس و صنم بازغی (اعضای اصلی)
و آقایان پژمان امینی،علی رشیدی و خانم مژده مومنی ( اعضای علی البدل)



خبر به تاریخ : ۱۱ مهر ۱۳۹۶
اولین جلسه کارگاه خلاقیت: بازی میدامان با موضوغ آشنایی با مفهوم مکعب و ساخت سازه های خلاقانه
اولین جلسه کارگاه خلاقیت: بازی میدامان با موضوغ آشنایی با مفهوم مکعب و ساخت سازه های خلاقانه

یکی از اولویت¬ها و اهداف مهم کلاس خلاقیت تقویت سواد بصری نوآموزان و پرورش تصورات فضایی آن هاست. به همین منظور نخستین فعالیت¬هایی که با نوآموزان انجام می¬شود 3 بعدی سازی به وسیله  ابزارآلات کمک آموزشی متفاوت است. میدامان از نوین¬ترین ابزارآلات کاربردی این مقوله است. میدامان، بلوک¬های هم اندازه ساخته شده از چوب طبیعی می¬باشد که به وسیله¬ی آن می¬توان معماهای جالبی برای نوآموزان مطرح کرد. نوآموزان می¬توانند به کمک این وسیله آنچه را که در ذهن دارند 3 بعدی سازی کنند و به تحلیل و آنالیز نحوه چیدمان میدامان¬هایی برای ایستایی بیشتر بپردازند. همچنین در این جلسه نو آموزان با بازی با این بلوک¬های چوبی به طور غیر مستقیم مفهوم مکعب را درک می¬کنند و با اجزاء یک مکعب یعنی یال و وجه آشنا می¬شوند.



خبر به تاریخ : ۱۰ مهر ۱۳۹۶
روز آتش نشانی و ایمنی
روز آتش نشانی و ایمنی

هفتم مهر ماه توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور روز «آتش نشانی و ایمنی» نامیده شده است . این روز با هدف ترویج فرهنگ ایمنی و پیشگیری از حوادث و همچنین یادآوری حماسه آفرینی ها و از خود گذشتگی آتش نشانان میهن اسلامی مان در عرصه دفاع مقدس نامگذاری گردیده است .
ما نیز در دبستان و پیش دبستان دی با دعوت کردن از آتش نشانانی از ایستگاه شماره 64 ولنجک ، نوآموزان و دانش آموزان را به منظور فرهنگ سازی در زمینه پیشگیری از حوادث ، آشنایی با خطرات مواد آتش زا ، آموزش چگونگی عملکرد مناسب ، یادآوری شماره 125 در مواقع آتش سوزی و کار با کپسول های اطفاء حریق و خاموش کردن آتش ، آشنا کرده و در پایان مراسم نیز آن ها توانستند آموزه های خود را جهت برپایی نمایشگاه به تصویر بکشند .  

خبر به تاریخ : ۵ مهر ۱۳۹۶
درس عاشورايي
درس عاشورايي

از محرم و قیام عاشورا و فرهنگ تربیتی آن؛ مي توانيم امربه معروف، نهي از منكر، ایثار، از خود گذشتگی، ظلم ستیزی، وفاداري، دعا و مناجات را به فرزندانمان بیاموزیم.
نوآموزان و دانش آموزان دبستان دی پس از شنیدن زندگینامه امام حسین (ع) و یاران باوفایش توانستند آموزه های خود را به تصویر بکشند. در همین راستا برگزاری مسابقه ی نقاشی با موضوع «محرم و قیام امام حسین(ع)» توسط معاون پرورشی مدرسه انجام گرفت.

خبر به تاریخ : ۱ مهر ۱۳۹۶
جشن غنچه ها و شکوفه ها
جشن غنچه ها و شکوفه ها

روز چهارشنبه 29 شهریورماه زنگ غنچه ها و شکوفه ها به طور نمادین و با حضور پرشور و پویای نوآموزان و دانش آموزان در مدرسه دی نواخته شد و مدرسه حال و هوای مهر و مهربانی گرفت.

بانگ زیبای قرآن مجید، نواختن سرود جمهوری اسلامی و سپس به صدا درآمدن زنگ مدرسه آغازگر برنامه هایمان بود.

فرزندانمان پس از ساخت کاردستی و دیدن نمایشی شاد با بدرقه ی معلمین عزیز از زیر قرآن مجید و اسپند، شروع سال تحصیلی جدید را جشن گرفتند. 

در طی این مراسم نیز اولین جلسه ی آموزش خانواده برای اولیاء محترم با حضور استاد ارجمند جناب آقای دکتر احمد برجعلی پیرامون موضوع تاب آوری و آمادگی ورود به مدرسه برگزار گردید.